bool(true)
Blog

Krótka historia doceniania z Nais. Zacznij i Ty

Z okazji Dnia Doceniania Pracownika, który wypada w tym roku 6 marca, udostępniamy podręcznik Nais „Krótka historia doceniania”.

O tym, że docenianie ma moc mówią: i światowe dane i trendy w branży HR. Tylko jak się za to zabrać, od czego zacząć, co mogę zrobić, jak nie mam budżetu? – wielu szefów zadaje sobie to pytanie. Wcale nie jest tak łatwo zbudować szczery, sprawnie działający i po prostu fajny zespół. Słowo klucz to „docenianie” – czym jest i powinno być w pracy?

Podręcznik Nais przygotowaliśmy dla szefów, którzy otrzymują do dyspozycji naszą aplikację. Skorzystać z niego mogą też Ci, którzy jeszcze Nais nie mają. Nie każdy z nas jest mistrzem komunikacji i wiemy, że prawidłowa rozmowa z pracownikiem może być wyzwaniem nawet dla doświadczonych szefów. To nic złego! Warto opanować podstawy, które zawsze się sprawdzają i przekonać się, że pracownik nie jest kosmitą, a nawet mówicie tym samym językiem.

Jak zaangażować pracowników, by związali się z firmą na dłużej i dawali z siebie więcej? Niewątpliwie to trudna sztuka, ale możliwa do osiągnięcia. W skrócie: trzeba tylko budować z zespołem szczerą relację – mówi Iwona Grochowska, CEO Nais.
To wstęp i pierwszy rozdział. Z drugiego rozdziału dowiecie się m.in. jak z doceniania zrobić codzienny nawyk, jak zostać Panem Benefitem i jak zacząć rozmawiać z zespołem. Dziś ogromną rolę w codzienności pracownika oraz szefa odgrywa nowoczesna technologia. Jak w tym wszystkim wygląda Twoja sytuacja jako lidera? Rozwój kompetencji cyfrowych jest teraz mniej efektywny niż rozwój cyfrowy. A wymagania stale rosną.

Obecnie od nowoczesnych menedżerów oczekuje się elastyczności, otwartości na nowe technologie i dynamiczne zmiany oraz tego, by jednocześnie nie zapominał o…człowieku. Menedżer powinien chcieć i umieć korzystać z nowinek technologicznych, które mogą mu pomagać, uzupełniać, upraszczać pracę czy zwiększać efektywność zespołu.Wielu menedżerów potrzebuje zmiany stylu zarządzania, przyzwyczajeń, wyjścia z gabinetów, ale i narzędzi do szybkiego działania. Nowoczesnych i prostych.

Rozdział trzeci podręcznika to ten moment w wyprawie na planetę Docenianie, w którym czeka na Ciebie wisienka na kosmicznym torcie – feedback w wersji instant. Śmiało! Nie marnuj czasu i leć dalej.
Dowiesz się tu m.in. skąd tytuł rozdziału „Perpetuum mobile” i poznasz w nim sposoby budowania relacji z pracownikiem. Przekonasz się także, że spotkanie i  rozmowa z pracownikiem po wcześniejszym przygotowaniu wcale nie jest taka straszna i rządzi się swoimi schematami. Zaintrygowany? Niby każdy z nas jest inny, ale są mechanizmy w rozmowie, które dają nam poczucie bezpieczeństwa. A tego właśnie potrzebuje Twój pracownik podczas wspólnego spotkania. Ty zresztą też.

Co przygotowaliśmy w czwartym rozdziale? Docenianie w roli głównej! Dowiesz się, że docenianie wchodzi w nawyk. Nauczysz się, jak takie dobre nawyki kształtować również w swoim zespole. Aby przekonać Cię, że docenianie jest proste i ułatwić początki, otrzymasz od nas długą listę propozycji, za co możesz docenić każdego swojego pracownika. Po co to wszystko? Aby dbać o wellbeing Twoich pracowników.
Jak w takim razie kształtować dobre nawyki zespołu? Zdradzimy tu trzy z pięciu dobrych nawyków.

  1. Zachęcaj do zadawania pytań i wychodzenia z inicjatywą
  2. Zachęcaj do współpracy i wspólnego rozwiązywania problemów
  3. Dziel się wiedzą, doświadczeniem i zachęcaj do tego innych

Są jeszcze dwa sposoby. Dowiesz się o nich z podręcznika – pobierz tu: Nais_podrecznik

Rozdział piąty to gdyby kartki papieru mogły wydawać dźwięki, usłyszałbyś w nim wiwatujący tłum Twoich kibiców, którzy pełni emocji obserwowali Twoje galaktyczne przygody. Teraz robią wielką falę, bo wiedzą, że przed Tobą już ostatni etap podróży.
Przygoda z docenianiem to niesamowita frajda. Gdy będziesz w stanie pokonać wszystkie misje z radością doceniać pracowników – nagroda przyjdzie szybko. To, co najważniejsze o docenianiu i motywowani zespołu już wiesz. Przed Tobą już tylko wprowadzenie w codzienność proponowanych rozwiązań.
Na koniec chcielibyśmy, abyś zrozumiał, skąd się w ogóle wzięła ta cała sprawa z docenianiem. Co nam właściwie wszystkim siedzi w głowach? Wyjaśnimy również, czy pracownika motywuje tylko wynagrodzenie. Zobaczysz też, co możesz zrobić, żeby twój zespół był lepszy. Dowiesz się też, jak celebrować sukcesy oraz scalać rozproszony zespół.
Doceniaj, bo warto.