Krótka historia doceniania z Nais. Zacznij i Ty

Z okazji Dnia Doceniania Pracownika udostępniamy podręcznik Nais „Krótka historia doceniania”.

O tym, że docenianie ma moc mówią: i światowe dane i trendy w branży HR. Tylko jak się za to zabrać, od czego zacząć, co mogę zrobić, jak nie mam budżetu? – wielu szefów zadaje sobie to pytanie. Wcale nie jest tak łatwo zbudować szczery, sprawnie działający i po prostu fajny zespół. Słowo klucz to „docenianie” – czym jest i powinno być w pracy?

Podręcznik Nais przygotowaliśmy dla szefów, którzy otrzymują do dyspozycji naszą aplikację. Skorzystać z niego mogą też Ci, którzy jeszcze Nais nie mają. Nie każdy z nas jest mistrzem komunikacji i wiemy, że prawidłowa rozmowa z pracownikiem może być wyzwaniem nawet dla doświadczonych szefów. To nic złego! Warto opanować podstawy, które zawsze się sprawdzają i przekonać się, że pracownik nie jest kosmitą, a nawet mówicie tym samym językiem.

Jak zaangażować pracowników, by związali się z firmą na dłużej i dawali z siebie więcej? Niewątpliwie to trudna sztuka, ale możliwa do osiągnięcia. W skrócie: trzeba tylko budować z zespołem szczerą relację – mówi Iwona Grochowska, CEO Nais.
To wstęp i pierwszy rozdział. Z drugiego rozdziału dowiecie się m.in. jak z doceniania zrobić codzienny nawyk, jak zostać Panem Benefitem i jak zacząć rozmawiać z zespołem. Dziś ogromną rolę w codzienności pracownika oraz szefa odgrywa nowoczesna technologia. Jak w tym wszystkim wygląda Twoja sytuacja jako lidera? Rozwój kompetencji cyfrowych jest teraz mniej efektywny niż rozwój cyfrowy. A wymagania stale rosną.

Obecnie od nowoczesnych menedżerów oczekuje się elastyczności, otwartości na nowe technologie i dynamiczne zmiany oraz tego, by jednocześnie nie zapominał o…człowieku. Menedżer powinien chcieć i umieć korzystać z nowinek technologicznych, które mogą mu pomagać, uzupełniać, upraszczać pracę czy zwiększać efektywność zespołu.Wielu menedżerów potrzebuje zmiany stylu zarządzania, przyzwyczajeń, wyjścia z gabinetów, ale i narzędzi do szybkiego działania. Nowoczesnych i prostych.

Rozdział trzeci podręcznika to ten moment w wyprawie na planetę Docenianie, w którym czeka na Ciebie wisienka na kosmicznym torcie – feedback w wersji instant. Śmiało! Nie marnuj czasu i leć dalej.
Dowiesz się tu m.in. skąd tytuł rozdziału „Perpetuum mobile” i poznasz w nim sposoby budowania relacji z pracownikiem. Przekonasz się także, że spotkanie i  rozmowa z pracownikiem po wcześniejszym przygotowaniu wcale nie jest taka straszna i rządzi się swoimi schematami. Zaintrygowany? Niby każdy z nas jest inny, ale są mechanizmy w rozmowie, które dają nam poczucie bezpieczeństwa. A tego właśnie potrzebuje Twój pracownik podczas wspólnego spotkania. Ty zresztą też.

Co przygotowaliśmy w czwartym rozdziale? Docenianie w roli głównej! Dowiesz się, że docenianie wchodzi w nawyk. Nauczysz się, jak takie dobre nawyki kształtować również w swoim zespole. Aby przekonać Cię, że docenianie jest proste i ułatwić początki, otrzymasz od nas długą listę propozycji, za co możesz docenić każdego swojego pracownika. Po co to wszystko? Aby dbać o wellbeing Twoich pracowników.
Jak w takim razie kształtować dobre nawyki zespołu? Zdradzimy tu trzy z pięciu dobrych nawyków.

  1. Zachęcaj do zadawania pytań i wychodzenia z inicjatywą
  2. Zachęcaj do współpracy i wspólnego rozwiązywania problemów
  3. Dziel się wiedzą, doświadczeniem i zachęcaj do tego innych

Są jeszcze dwa sposoby. Dowiesz się o nich z podręcznika, który możesz pobrać za pomocą naszego formularza – >> pobierz tu: <<

Rozdział piąty to gdyby kartki papieru mogły wydawać dźwięki, usłyszałbyś w nim wiwatujący tłum Twoich kibiców, którzy pełni emocji obserwowali Twoje galaktyczne przygody. Teraz robią wielką falę, bo wiedzą, że przed Tobą już ostatni etap podróży.
Przygoda z docenianiem to niesamowita frajda. Gdy będziesz w stanie pokonać wszystkie misje z radością doceniać pracowników – nagroda przyjdzie szybko. To, co najważniejsze o docenianiu i motywowani zespołu już wiesz. Przed Tobą już tylko wprowadzenie w codzienność proponowanych rozwiązań.
Na koniec chcielibyśmy, abyś zrozumiał, skąd się w ogóle wzięła ta cała sprawa z docenianiem. Co nam właściwie wszystkim siedzi w głowach? Wyjaśnimy również, czy pracownika motywuje tylko wynagrodzenie. Zobaczysz też, co możesz zrobić, żeby twój zespół był lepszy. Dowiesz się też, jak celebrować sukcesy oraz scalać rozproszony zespół.
Doceniaj, bo warto.

Podobał ci się ten artykuł? Podziel się nim używając hashtaga #WeAreNais