Jeszcze nie uciekli? To znaczy, że doceniasz

Ewa Wawszczak i Iwona Grochowska
Ewa Wawszczak i Iwona Grochowska

Nasz trzeci #NaisLIVE na Facebooku poświęciliśmy także tematowi doceniania i angażowania pracowników. Naszym gościem była Ewa Wawszczak, General HR Manager Randstad.

To właśnie w ramach kwartalnego badania Randstad Monitor Rynku Pracy Nais zapytał Polaków, czy otrzymują w pracy informację zwrotną, czego dotyczy, kiedy jest dawana i jak wpływa na pracę i zaangażowanie tych, którzy ją otrzymują.
Iwona Grochowska, CEO Nais odwołując się do tych wyników badań podkreślała, że ciągle tylko 6 na 10 polskich pracowników mówi, że dostaje informację zwrotną na temat wykonywanych obowiązków. Na dodatek spośród tych, którzy mówią, że otrzymują feedback aż 3/4 dostaje go po skończeniu danego zadania czy projektu, zaś 62 proc. osób ocenianych jest cyklicznie.
CEO Nais oraz General HR Manager Randstad skłaniały się do idei feedbacku ongoing – czyli takiego udzielania informacji zwrotnej, czy też bycia w kontakcie z pracownikiem, które nastawione jest na ciągły kontakt. Nie od wielkiego dzwonu, czy raz na kwartał, albo jeszcze gorzej, czyli raz w roku.
– Czy feedback ongoing ma wpływ na to, co się  dzieje w organizacji? Czy jego wprowadzenie jest stresujące? – pytała Ewę Wawszczak Iwona Grochowska.
– To zależy od organizacji i tego, czy pracuje się w niej z zaangażowaniem pracowników – mówiła General HR Manager Randstad. – Jeśli w firmie nigdy się tym nie zajmowano, to pewnie jakiś rodzaj strachu jest. Wszystko co nowe trochę stresuje. Natomiast, jeśli już się tego spróbuje, to wiele firm nie wyobraża sobie życia bez tego narzędzia i wiedzy o tym, co lubią pracownicy. To jest narzędzie, które potrafi zmieniać firmy na lepsze.
Iwona Grochowska zwróciła uwagę także na zalety feedbacku pracownika do pracownika – nie tylko szefa do pracownika. Taka relacja pozwala nam na lepsze funkcjonowanie zespołów i lepszą efektywność.
– Feedbacku ongoing nie należy się bać, nie myśleć o nim jako o konfrontacji z zespołem, ale narzędziu menedżerskim, dzięki któremu można się rozwiną – podpowiada szefom, liderom CEO Nais.
O czym należy pamiętać podczas dawania feedbacku?
– Dla mnie najważniejsza jest intencja – podkreśla Ewa Wawszczak. – Warto się nią podzielić, zadbać o formę przekazu, nawet, jak chcemy przekazać te rzeczy, które wymagają poprawy.
Tu można obejrzeć cały LIVE.

Chcesz poznać tajniki doceniania? Pobierz podręcznik Nais pt. „Krótka historia doceniania. Jak budować codzienne nawyki” z www.doceniaj.pl.

Podobał ci się ten artykuł? Podziel się nim używając hashtaga #WeAreNais